Kaikki impressiot eivät ole samanarvoisia

Mainonnan huomioarvo eri medioissa vaihtelee merkittävästi, eikä 1 000 näyttökertaa sosiaalisessa mediassa ole yhtä vaikuttava kuin 1 000 näyttökertaa televisiossa, radiossa tai online-videossa.

Onko 1 000 näyttökertaa sosiaalisessa mediassa sama, kuin 1 000 näyttökertaa televisiossa, online-videossa tai AM/FM-radiossa? 

Adelaide, eli tarkkaavaisuutta ja huomiota mittaava yritys, sanoo että ei. He toteavat uudessa tutkimuksessaan, että mainonnan huomiossa on merkittäviä eroja eri media-alustoilla.

Adelaide määrittelee mainonnan huomion "asteena, joka mittaa mainokselle altistuneen ihmisen keskittymistä itse mainokseen". Eli siis miten eri mediaalustoilla olevat mainokset huomioidaan, miten ne kiinnittävät huomion ja vaikuttavat muistiin.

Adelaiden "Attention Unit" tai AU-pisteet vertaavat eri alustoilla olevan mainonnan huomiota keskenään. Adelaiden AU-pisteiden analyysi paljastaa, kuinka paljon rahaa pitäisi kuluttaa muihin medioihin, jotta sen vaikuttavuus tavoittaisi 1 000 dollarin AM/FM-radiomainosinvestoinnin.

  • Facebook - 2,635 USD 
  • LinkedIn - 2105 USD 
  • TikTok - 2085 USD 
  • Instagram - 1522 USD 
  • X / Twitter - 1313 USD 
  • Podcastit - 896 USD 
  • YouTube - 698 USD 

Seuraavassa blogissa Tapio Auvinen Krashilta selittää, miten kustannustehokkaaksi todettua YouTube mainontaa kannattaa lähestyä. Stay tuned!

Lähde: https://www.westwoodone.com/blog/2024/08/12/adelaide-attentiveness-measurement-1000-of-am-fm-radio-ads-require-2635-worth-of-facebook-ads-to-achieve-the-same-level-of-attention-audio-platforms-generate-nearly-the-same-attentiveness-as-tv/?utm_source=podnews.net&utm_medium=email&utm_campaign=podnews.net:2024-08-13

Tilaa Krashin uutiskirje

Tilaa viimeisin blogikirjoitus