Blogit

Vaikka tuotamme pääasiassa ääni- ja videomateriaalia, haluamme tarjota teille myös arvokasta tietoa tekstien muodossa. Blogeissamme käsittelemme podcastien ja keskusteluohjelmien tuottamisen perusasioita, tarjoten selkeitä neuvoja ja ideoita aloittelijoille ja kokeneemmillekin.

Ota ensimmäinen askel podcast-maailmaan ja tutustu blogeihimme, jotka tarjoavat vastauksia kysymyksiin siitä, miten podcasteja tehdään ja miten ne voivat hyödyttää juuri sinua.
No items found.
Huolellisella suunnittelulla ja oikealla mainostyypillä voit maksimoida YouTube-markkinointisi tehokkuuden ja tavoittaa haluamasi yleisön.
Mainonnan huomioarvo eri medioissa vaihtelee merkittävästi, eikä 1 000 näyttökertaa sosiaalisessa mediassa ole yhtä vaikuttava kuin 1 000 näyttökertaa televisiossa, radiossa tai online-videossa.
Podcastin tuotanto voi olla yksinkertaista: puheen tallennusta ja julkaisua. Tuotantoyhtiölle prosessi on kuitenkin paljon monimutkaisempi.
Podcastit eivät ole hyviä keräämään impressioita ja ne menevät harvoin viraaliksi. Tämän takia pelkkä podcastin tekeminen ei monesti riitä, vaan tarvitaan paljon muutakin sisältöä eri kanaviin.
Mitä yrityspodcast oikein tarkoittaa ja miksi sitä viljellään? Jos ajatuksena on täsmentää, että yrityspodcastin maksajana ja tuottajana on yritys, on etuliite täysin turha.
Tässä on neljä keskeistä syytä, miksi podcastisi ei välttämättä saavuta toivottua suosiota. On tärkeää myös miettiä, kuinka suosittu podcastin tulisi olla, jotta sen tekemiseen panostaminen on perusteltua.
Oma media voi tarkoittaa esim. sinun podcastiasi, sinun somekanaviasi, uutiskirjettäsi jne. Tämä blogi käsittelee oman median luomisen syitä ja keskeisiä hyötyjä.
… Ainakin 18 - 34-vuotiaiden keskuudessa. Podcastien kasvaneen suosion myötä ei ole lainkaan yllätys, että myös mainosrahaa on alkanut valua podcasteihin enemmän, kuin koskaan ennen.
Jotta tuloksia voidaan ylipäänsä saada, täytyy podcastin levityksen olla kunnossa. Monesti pelkkä jakson lataaminen ei vie pitkälle, vaan tarvitaan markkinoinnillisia toimenpiteitä.‍
Mihin suuntaan podcastaaminen kehittyy vuonna 2024? Tämä jakso käsittelee podcastaamisen suuria trendejä maailmalta ja tarkastelee myös alan paikallisia kehityskulkuja Suomessa.
Olemme tottuneet puheen lisäksi vain taustahiljaisuuteen podcasteja kuunnellessamme. Tapa, jolla pelkkä äänimaailma kertoo tarinaa, on vielä täysin alihyödynnettyä Suomen podcast-skenessä. Tässä blogitekstissä käsittelemme ääntä aivan uudenlaisen podcast-kokemuksen mahdollistajana ja kerromme omasta kokeilustamme
Podcast kehittyy paremmaksi selkeän palautteen ja iteroinnin pohjalta. Monesti palautetta kuitenkin annetaan sikin sokin erilaisista yksittäisistä seikoista.
Asiantuntijaorganisaatioissa koettu sisältövaje on yleinen ilmiö, joka voi aiheuttaa monia haasteita. Mitkä ovat sisältövajeen oireita? Tehokas lääke tähän vaivaan on monikanavaiset videopodcastit.
Monesti podcastit käsitetään vaan yhtenä formaattina, vaikka ne sisältävät lukuisia alaformaatteja. Tyypillisin podcast-kritiikki kuuluu kutakuinkin seuraavasti: “En jaksa kuunnella, kun ihmiset länkyttävät mikrofoneihin huonosti mietyttyjä puolitotuuksia vailla varsinaista rakennetta ja substanssia”. Tämä kritiikki on ajoittain aiheellinen, mutta useimmissa tapauksista sen voi suosiolla jättää vuoteen 2018.
Podcast ei ole vain kuulijalukuja tai uusi hieno kampanjamuoto. Parhaimmillaan podcast on keskustelu, jossa kuulija kokee itsekin olevansa mukana.
Podcast itsessään ei ole mitään muuta kuin helposti kuunneltava äänitallenne. Se soveltuu siis minkä tahansa tiedon välittämiseen ja paketointiin.
Olennaiset pointit avataan videolla syvemmin, mutta tässä avainkysymykset myös tekstimuodossa. Mieti näitä ennen kuin painat REC.
Podcast-ala jatkaa kasvamistaan vuonna 2023. Tuotantotavat ammattimaistuvat, sisällöt paranevat ja mainosrahat suurenevat. Kokosimme tähän postaukseen kasan hyödyllistä dataa podcast-kentän hahmottamiseen niin kotimaassa, kuin kansainvälisestikin.
Tässä maailmanajassa ei todellakaan riitä, että teet podcastin, julkaiset sen, ja siirryt sohvalle odottelemaan. On myös suoranainen rikos tehdä hyvää sisältöä ja jättää se jakelematta kunnolla.
Hyvin suunniteltu käsikirjoitus auttaa sinua hahmottamaan keskustelun suuntaviivat ja mahdollistaa ytimekkyyden. Selkeällä keskustelurungolla säästät aikaa ja vaivaa. Pidetään homma simppelinä.
Kaikki lähtee ideasta. Ennen ideaa on vaikea tehdä mitään. Ideoita kannattaa myös olla useita, eikä vaan yksi.
Tilaa Krashin uutiskirje

Tilaa viimeisin blogikirjoitus

Lähdetäänkö rakentamaan yleisöäsi?

Ota yhteyttä ja räätälöidään juuri sinulle sopivat sisällöt.